Pozycjonowanie stron internetowych

zbudujmy Twoją widoczność w sieci

Wstęp

Pozycjonowanie stron internetowych to działania mające na celu zbudowanie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google. Celem posiadania komercyjnej strony internetowej jest dotarcie do jak największej liczby odbiorców. Aby to osiągnąć trzeba skupić się szczególnie na dwóch ścieżkach prowadzących do celu.

Pierwsza to działania w obrębie naszej strony internetowej. Polegają one na optymalizacji jej działania i sprawnym dostarczeniu wartościowych treści klientowi. Przykładem optymalizacji może być stosowanie zdjęć w niższej ale nadal atrakcyjnej rozdzielczości. Jeżeli zdjęcia będą zbyt duże, to strona będzie się ładowała bardzo długo co źle wpływa na pozycjonowanie stron internetowych. Klient, który będzie przeglądał naszą stronę w swoim smartfonie w miejscu, gdzie prędkość internetu nie będzie zadowalająca szybko się zniechęci i poszuka produktu lub usługi na stronie, która wczyta się szybciej i dostarczy wyszukiwanej informacji. Poza optymalizacją należy również zadbać o to, aby treści były atrakcyjne zarówno wizualnie jak i merytorycznie. Strona powinna być przejrzysta, łatwa w nawigowaniu, a treści powinny być zarówno estetyczne jak również profesjonalne.

Druga ścieżka, to działania poza naszą stroną internetową. Wszystkie te działania polegają na pozyskiwaniu wartościowych linków do naszej strony internetowej z różnych miejsc w internecie. Istnieje szereg miejsc, gdzie możemy takie linki zdobyć. Należą do nich np fora tematyczne, gdzie możemy komuś pomóc w rozwiązaniu problemu zamieszczając link do naszej strony internetowej. Idelanie by było, gdyby na naszej stronie był akurat artykuł z gotowym rozwiązaniem problemu.

Tworzenie treści na stronie

Odbiorca odwiedzający naszą stronę internetową oczekuje treści o wysokiej jakości merytorycznej ale niemniej ważny jest estetyczny wygląd witryny. Tworzenie profesjonalnych stron internetowych bezwzględnie musi opierać się między innymi na poniższych zasadach.

Wartość merytoryczna

Główną ideą tworzenia treści na stronie powinna być tzw idea Topical Authority. Polega ona na tym, że skupiamy się na głównym, wiodącym temacie, którego dotyczy strona internetowa i stajemy się niejako ekspertem w swojej dziedzinie. Tworzymy artykuły, posty i całą treść wokół tematu, którym się zajmujemy, nie tworzymy treści pobocznych. Służy to budowaniu solidnej marki, która budzi zaufanie.

Istotne jest aby artykuły lub posty były wypełnione wartościową treścią. Duża baza wiedzy z danego tematu na stronie jest ważna, nie wolno jednak tworzyć treści o kiepskiej jakości, bez zaplecza merytorycznego. Taka strona szybko zniechęci odbiorcę. Idealnie będzie kiedy zadbamy również o poprawne linkowanie treści, aby spójnie przechodzić z jednego zagadanienia do drugiego, który mamy szerzej opisany na naszej stronie internetowej.

Estetyka treści

Podczas tworzenia poszczególnych elementów witryny istotne jest nie tylko stworzenie strony, która jest miła dla oka. Estetyka to również treści, które są przejrzyste i wygodne w odbiorze. Kiedy tekst jest zbity w jedną całość, pisany jednolitą czcionką, bez nagłówków, list punktowanych, bez przyjemnego formatowania, wtedy odbiorca szybko się zmęczy i poszuka innej strony.

Przykładowe elementy formatowania treści to:

  • Nagłówki
  • Akapity
  • Pochylenie tekstu
  • Pogrubienie tekstu
  • Dzielenie treści na bloki

Pozyskiwanie wartościowych linków (linki zewnętrzne)

Pozyskiwanie linków to kluczowy sposób budowania popularności naszej strony internetowej. Im więcej kliknięć na link prowadzący do naszej witryny, tym większa popularność naszej strony w wynikach wyszukiwania Google. Idealnie, gdy uda nam się zdobyć link ze stron o jak najwyższym autorytecie. Klient ma poczucie, że jest kierowany do strony o wysokiej jakości, a roboty indeksujące Google przychylnie patrzą na naszą stronę.

pozycjonowanie stron internetowych

Jak pozyskiwać linki zewnętrzne?

  • Udzielanie się w serwisach społecznościowych pod swoją marką
  • Pomaganie potencjalnym odbiorcom poprzez publikowanie pomocnych komentarzy na blogach
  • Udzielanie się na forach tematycznych pod swoją marką
  • Publikowanie artykułów na innych serwisach (publikacje gościnne)
  • Publikowanie raportów lub notek prasowych

Pozyskiwanie linków to żmudny i czasochłonny proces, ale wynik końcowy w postaci zdobytego, wartościowego linka przekierowującego na naszą stronę internetową wart jest każdego wysiłku.

Propagowanie ruchu (linki wewnętrzne)

pozycjonowanie stron internetowych

Linki zewnętrzne są bardzo istotne, jednak nie wolno zapominać o niemniej ważnych linkach wewnętrznych. Służą one propagowaniu ruchu po całej strukturze naszej strony internetowej. Kiedy odbiorca czyta artykuł na naszej stronie i pojawia się na niej nawiązanie do szerszego tematu, który również jest opisany w innym artykule na naszej stronie warto ten artykuł podlinkować, aby ułatwić odbiorcy dotarcie do tych treści.

Linki wewnętrzne można również stworzyć na zasadzie pewnego spisu treści dotyczącego danego zagadnienia. Kiedy piszemy artykuł możemy na jego wstępie od razu zamieścić linki do zagadnień, które poszerzają dany temat, a które opisane są na naszej stronie. Może to być estetycznie opakowane np w postać kafelków lub innych ikon.

Na czym polega skuteczne, naturalne pozycjonowanie stron internetowych?

Istnieje szereg naturalnych działań mających na celu budowanie wysokiej pozycji strony internetowej.

Pozycjonowanie stron internetowych wymaga czasu i cierpliwości

pozycjonowanie stron internetowych

Strony internetowe dostarczają cennych informacji odbiorcom o firmie. Pozwalają na zakupy w sklepie internetowym, budują markę i wizerunek firmy. Każdy właściciel witryny chce, aby strona jak najszybciej była odnajdywana przez odbiorcę.

Proces ten wymaga czasu i cierlpiwości. Wartościowe strony będą piąć się do góry w wynikach wyszukiwania wraz z rozwijaniem witryny i nierzadko proces ten jest widoczny dopiero po kilku miesiącach intensywnej pracy polegającej na prawidłowym rozwijaniu treści na stronie oraz pozyskowaniu wartościowych linków najlepiej ze stron o wysokim autorytecie.

Jednak mimo trudów każdy zdobyty odbiorca, który odnajdzie naszą stronę wart jest każdego wysiłku.